Avaldame siin Kalevi Jahtklubi Purjespordikooli juhi ja treeneri Uku Kuuse kokkuvõtted nii EMiks valmistumise kui ka iga võistluspäeva kohta.

Tulemused on teada, aga viimane postitus on viibinud mõjuvatel põhjustel (paatide kokku pakkimine, kojusõit).
Reedel 30. märtsil oli neljas ehk viimane ning otsustav sõidupäev. Prognoos päevaks oli 9- 14 ms. Meile polnud see kõige parem variant. Vahemere 3 meetrine laine on meie jaoks veel tundmatu. Need, kes meie lastest on rohkem võõrastes vetes seilanud olid ka kogenenumad ja said paremini hakkama. Väiksema praktikaga seilajad nautisid pisut pikemalt seda ilma 😉 Ilm oli karm ja kiidan kõiki purjetajaid kes vastu pidasid ja alla ei andnud.
Kokkuvõtteks sai sõidetud 10 võistlussõitu, 5 väiksemas ja 5 valjemas tuules. Vaikses tuules olime päris kiired, aga tugevama tuule ja lainega tuleb veel tublisti harjutada.

Lõplik järjestus: Karolin Härm EM 2. koht, Veronika Kuvatova 4. koht, Susanna Silluta 7. koht ja Britta Maipuu 8. koht. Aksel Tamm oli poiste arvestuse 9. koht.

Tüdrukute tulemused
Poiste tulemused

Loen võistluse vägagi kordaläinuks ja tänan lapsevanemaid, kes on andnud oma lastele võimaluse purjetamisega tegeleda.
Hetkel kui postitus teele läheb oleme juba õnnelikult tagasi pisut jahedamas kliimas, kuid omas kodus.
Esmaspäevast algavad jälle trennid, sest uued sihid vajavad vallutamist.

Pildigalerii

PS tänan kõiki lapsevanemaid, kes julgevad usaldada oma lapsi karmile merele ning minu (Uku Kuusk) käe alla treenima.

****************************

Neljapäev 29. märts – kolmas võistluspäev paiskas me ilusti laotud kaardid segi. Esimene sõit kulges plaanipäraselt ja kõik tundus olevat ok. Siis aga tuul valjenes ja laineolud muutusid ning meil jäi kogemustest puudu. Meie nelik pidi jaotuma esikümnesse. Aksel pidi ka oma koha loovutama ja taanduma esikümne lõppu. Lapsed on küll väsinud aga võitlusvalmis. Homme on uus päev ja uus võimalus

Kolmapäev 28. märts ehk teine võistluspäev algas siestaga. Tuult polnud, aga õnneks oli soe päike, kes asus lapsi pruunistama. Kella kahe paiku siirdusime merele ja lôpuks saabus ka tuul. Suure vaevaga saime teha ühe sõidu. Tüdrukud vahetasid kohti, aga positsioon säilis.
Poiste osas langesime 2 kohta, kuid poiste arvestuses oleme 5. kohal (3-5 koht on punktisumma sama). Seega kõik on võimalik. Homme on uus päev ja uued tuuled

29060138_1746392978737334_1443870073518811941_o

Tüdrukute tulemused

29354373_1746392995403999_9159301275968555022_o

Poiste tulemused

**********************************

Teisipäev 27. märts: esimene võistluspäev. Tuli pisut oodata kuni tuul end paika kruttis ja päev sai alata. Kohtunike ja rajameistrite tööd tuleb kiita.
Tüdrukute start oli esimene ja nad said oma sõitu rahulikult sõita. Poiste esimene sõit kahjuks katkestati enne ülemisse märki jõudmist. Seega pidid poisid ootama kuni tüdrukud on lõpetanud. Meie lastele kujunes esimene sõidupäev edukaks. Aga tibusid loetakse sügisel ja meil on veel kolm rasket päeva ees.

Pildigalerii

*********************************

Täna (esmaspäeval, 26, märtsil) ootab meid ees uus päev – practice race ja õhtul võistluste avamine.
Tänane päev enne võistlust algas pesupäevaga. Hommikune briis lubas juba kell 11 merele harjutama minna. Peale paaritunnist trenni siirdusime kaldale sööma ja päeva teise poole veetsime rannas võrkpalli mängides.
Kell 7 paiku õhtul kohaliku aja järgi toimus võistluste tagasihoidlik avamine. Kahjuks polnud rõõmsat rongkäiku, aga õnneks pakuti magusaid jooke ja väikseid krõbedaid saiakesi. Peale seda jalutasime mööda rannapromenaadi rõõmsalt oma Hispaania koju tagasi, et süüa hoopis paremat sööki, mis meil kodus on (tsiteerides Akselit).
Homme algab võistlus

Vaata pilte

*****************************

Pühapäev 25. märts algas registreerimise ja mõõtmisega, millest me edukalt läbi pääsesime. Seejärel tuli teha paaritunnine paus kuna tuuletuses kõlkuvad purjed ei tõmmanud meid mitte.
Jõudsime õhtuse briisi ära oodata ja saime poolteist tundi nautida korralikku purjetamist, väikses tuules (ca 4ms) aga ülisuures laines (ca 3m). Positiivne on see, et keegi ei jäänud merehaigeks aga naerunägusid ka polnud, sest KJK noorpurjetajate jaoks olid sellised lained täiesti uus kogemus.

****************************Kalevi Jahtklubi Purjespordikooli Zoom 8 klassi purjetajad valmistumas Euroopa meistrivõistlusteks Palamósel, Hispaanias.

Saabusime Palamósele teisipäeval 20. märtsil, mis tervitas meid päikesepaistega, aga tõsiselt tormise merega (ca 19 ms). See andis meile natuke kohanemiseaega ja saime rohkem tähelepanu pühendada oma materiaalosale. Laskmata end kolistavast tormavast tuulest segada, tegime esimese tutvuse jahtklubiga, võtsime purjekad treilerilt maha ja seadsime need sõidukorda.
Kuna pimedus tuli peale, siis jätkasime paatide ettevalmistamisega kolmapäeva hommikul.
Kolmapäeva hommikupoolikul saime meie oma toimetamistega edukalt valmis, aga ilmataadil oli veel piisavalt jaksu puhuda terve päeva, ca 20 ms! Seega päeva teise poole veetsime ronides lähima künka otsa, mis oli peaaegu 80 m kõrgune. Kulutatud vaev tasus ära, vaated olid maalilised. Infoks, et 80 m on meil kodus mobiilimastide kõrguseks.

Tormi raugedes saime merele järgmisel päeval ehk neljapäeval, mis oli siiski veel piisavalt karvane ja pakkus nii mõnelegi suplusrõõmu. Kohanesime kiiresti ja juba varsti oli näha innukaid noori seilajaid viimaste maruliste pagidega rinda pistmas. 3 tundi aktiivset harjutamist maalis treeneri näole naeratuse, aga laste suudest läbi käinud soolane vesi toimis millegipärast vastupidiselt.

Eilne päev (reede, 23. märts) oli ideaalne purjetamise päev. Sooja 15 kraadi ja tuult 4 ms. Tegime 2 trenni. Hommikune treening, siis kerge lõuna kaldal ja pärastlõunased sõidud. Oli kasulik ja toimekas päev, kus kõigil oli võimalus silma paista.
Tänane päev (laupäev) on koolitükkide ja taas tormi ning vihma päev. Tuult on taas mõnuga 16-20 ms ning vihma kallab. Seega teeme tubaselt tasa ja ette, et mitte koolis teistest maha jääda. Uurime põhjalikult võistlusjuhendit ja tuletame meelde ka võistlusreegleid. Ka negatiivsest ilmast tuleb midagi positiivset leida ja sellest maksimum võtta.